#51

Anthony van Dyck
(1599 – 1641)

Apostle

Anthony van Dyck (1599–1641) – Follower, 
Apostle
Anthony van Dyck (1599–1641) – Follower, 
Apostle
Anthony van Dyck (1599–1641) – Follower, 
Apostle
#51

Anthony van Dyck
(1599 – 1641)

Apostle

Rozměr
66 x 51 cm
Prodáno za
800 EUR
FINE ANTIQUES PRAGUE s.r.o.
FINE ANTIQUES PRAGUE s.r.o.
Vyvolávací cena: 800 EUR
15. 4. 2024 16:00

Základní údaje

Medium
Oil on canvas mounted on wood
rozměr
66 x 51 cm
autor
Anthony van Dyck (1599–1641) – Follower,

Popis

The main character of the painting is a bearded apostle, depicted with a stern and resolute expression, has turned his head to the right, his gaze penetrating and determined. Draped over his shoulder is a cloak, enveloping his arm as he cradles a book in his hand, positioned in front of his chest. The portrayal of busts or heads featuring apostles emerged as a prominent theme explored by numerous artists during the 17th century. While not a novel subject, it held significance within religious contexts and later gained popularity in printmaking. By the 17th century, it had become a sought-after theme among collectors. Artists imbued each apostle with distinct personalities and characteristics akin to those of ancient philosophers. Around 1610–1612, Rubens crafted a sequence of apostles featuring St. Peter, Simeon, and Salvator, notable for their three-dimensional, heroic depictions (Apostolado Lerma), exerting considerable influence. Inspired by Rubens, Anthony van Dyck embarked on two cycles of apostle heads, the first executed between 1618 and 1620 during his tenure in Rubens' workshop, and the second completed between March and October 1621. The present painting follows in this esteemed tradition, influenced by the artistic legacy of Rubens and van Dyck. Oil on canvas on wood, 66 × 51cm

O autorovi

Anthonis van Dyck, známý také jako Antoon van Dyck nebo Anthony van Dyck, se narodil 22. března 1599 v Antverpách. Byl vlámským barokním malířem a grafikem, který vytvořil významné dílo v oblasti portrétního umění.

Van Dyck se stal žákem slavného vlámského malíře Rubense a rychle si osvojil jeho mistrovství v zobrazování textury a povrchu objektů. Nicméně se od svého mistra lišil svým temperamentem a založením, a ve svých dílech často převažovala apatická a lehce melancholická nálada.

V roce 1632 se Van Dyck stal vedoucím malířem anglického královského dvora Karla I. Portrétoval nejen krále a jeho rodinu, ale i členy dvořanstva a šlechtu. Jeho příspěvek k anglickému dvorskému portrétu ho učinil významným zakladatelem aristokratického portrétu a ovlivnil školu anglických portrétistů v 18. století. Jeho oblíbený odstín hnědé barvy byl pojmenován Van Dyckova hněď.

Mezi jeho nejznámějšími díly patří obraz "Král na lovu" z roku 1635, který zachycuje Karla I. Anglického na lovu se svým koněm a dvěma pážaty v podvečerní krajině. Van Dyck dokázal zachytit výrazné rysy postav a vytvořit portréty, které zdůrazňovaly autoritu a důstojnost svých modelů. Jeho umělecký význam a postavení v historii malířství mu přisuzují srovnatelnou slávu s jiným světoznámým malířem té doby, Diegem Velázquezem.

Zemřel 9. prosince 1641 v Londýně. 

Mohlo by se Vám líbit

Prozkoumejte další položky z tohoto výběru, který zaručeně povzbudí vaše smysly a podnítí Vaši představivost.
Zobrazit celý výběr