Základní údaje
technika | Olej, břidlice |
rozměr | 30 x 23 cm |
rok | 16. - 17. století |
Popis
Kristus na Olivové Hoře | Černá břidlicová deska tvoří barevné pozadí pro téma zobrazení, ve které Ježíš klečí před noční černou oblohou, s nataženými pažemi, otevřenými dlaněmi a pohledem směřujícím do horního rohu. Tam se v jasném oblaku objevuje anděl s kalichem. Slova přisuzovaná Ježíšovi: „Bože, jestli je to možné, ať mě mine tento kalich. Ale ne má, ale Tvá vůle se staň.‘“. V popředí leží tři spící apoštolové, postava vpravo pravděpodobně patří Petrovi, Jana Evangelistu bychom mohli definovat podle jeho zeleného a červeného oděvu. Technika malby na černý kámen je v Ligozziho díle nalezena několikrát . Malíř tuto techniku využil také ve svém známém malířství Alegorie sestupu z kříže, který je v Pradu v Madridu. Malíř se učil v dílně svého otce, který pracoval pro tridentského knížete-biskupa Cristofora Madruzza v roce 1557. Spolu se svým otcem, poté samostatně, pracoval na vybavení různých kostelů v regionu, dokud nebyl povolán do Florencie v roce 1577/78 Francescem I de 'Medici, velkovévodou Toskánska.