#106

Federico Díaz
(1971)

Váza "Big Light"

Moser, umělec Federico Díaz, brusič Milan Tůma, mistr rytec Karel Novák
Moser, umělec Federico Díaz, brusič Milan Tůma, mistr rytec Karel Novák
Moser, umělec Federico Díaz, brusič Milan Tůma, mistr rytec Karel Novák
Moser, umělec Federico Díaz, brusič Milan Tůma, mistr rytec Karel Novák
Moser, umělec Federico Díaz, brusič Milan Tůma, mistr rytec Karel Novák
#106

Federico Díaz
(1971)

Váza "Big Light"

Exkluzivní aukce vázy Moser
Žádné limity
519 zobrazení
Neprodáno
465 000 Kč
OriginalArte s.r.o.
OriginalArte s.r.o.
17. 4. 2022 18:00

Základní údaje

hlavní popis
„Tvar vázy se odkazuje k nejstarším dochovaným nálezům nádob na vodu. Voda je život. A já poukazuji na vývoj společnosti. Proto má ruka v logu Big Light 6 prstů. Tím šestým prstem je technologie, kterou jsme vyvinuli a která nám dává nové možnosti. Samozřejmě je zde otazník nad rolí technologií do budoucna. Nahradí nás roboti a nebo nastane symbióza a nebo budeme jako lidstvo vyhubeni umělou inteligencí. Tyto otázky si „velmi zjednodušeně“ kladu,“ komentuje své dílo autor Federico Díaz. Jedná se o velmi náročné dílo, kde polotovar vázy je nejprve pečlivě vybroušen kuličským strojem do tzv. čoček, ve kterých jsou následně vyryté abstraktní úkazy. Náročnost spočívá v přesnosti a trpělivosti jak brusiče, tak rytce. ,,Je to spíše modelová a složitá plastika. Vychází z pěti hřbetů se složitým výbrusem zařezávaným do nepravidelných špulkovitých výbrusů“, komentuje dílo mistr brusič Milan Tůma. ,,Jde o náročné dílo na udržení váhy objektu v rukou a pečlivé a velmi trpělivé rytí jednotlivých čoček vedle sebe,“ dodává mistr rytec Karel Novák. Videa k projektu Diaz Big Light, jehož součástí váza Big Light by Moser je, ke zhlédnutí na těchto odkazech: https://vimeo.com/238800287 https://vimeo.com/254463004 https://biglight.org/ Federico Díaz *1971 Vizuální aktivista česko‐argentinského původu, který žije a působí v Praze. Vystudoval Akademii výtvarných umění v Praze (1990–1997), kde postupně navštěvoval ateliér vedený Karlem Malichem, Stanislavem Kolíbalem a Alešem Veselým. V roce 1993 získal stipendium na Alexander‐Dorner‐Kreis. Absolvoval také stipendijní pobyt na Cité internationale des arts v Paříži a v Soros Center for Contemporary Art. Od roku 2007 do 2014 byl vedoucím Ateliéru supermédií na pražské Vysoké škole uměleckoprůmyslové. Přednášel také na Columbijské univerzitě v New Yorku, Storefront for Art and Architecture, dále Buffalo New York University a na ETH v Zurichu, katedře architektů Gramazia a Kohlera.
stav
perfektní
technika
váza podjímaná broušená a rytá, barevnost: akvamarín – modrá
rozměr
výška: 28 cm
rok
2022
signatura
vázu doprovází certifikát i kniha, která k tomuto projektu vyšla. Dílo je v originálním obalu, záruka fy Moser.
popis v pravém sloupci
limitovaná série: 2/3, výrobní číslo: 57933
provenience
Sklárna Moser

Popis

Váza "Big Light"

O autorovi

Federico Díaz se narodil 18. července 1971 v Praze a je výtvarným umělcem česko-argentinského původu. Vystudoval Akademii výtvarných umění v Praze v letech 1990–1997, kde navštěvoval ateliéry vedené Karlem Malichem, Stanislavem Kolíbalem a Alešem Veselým. Během první poloviny devadesátých let začal vystavovat na prestižních festivalech nových médií v Evropě a Japonsku.

Díaz je známý svým používáním nových médií, algoritmicky generovaného umění, interaktivity a využití robotů ve své tvorbě. Jeho práce často odhaluje imateriální elementy přirozeného prostředí, které nejsou běžně zachytitelné lidskými smysly. Je považován za vizuálního aktivistu a spojuje vědu a umění jako rovnocenné složky své tvorby.

Kromě výstav v Česku, včetně Domu umění města Brna, Moravské galerie a Národní galerie v Praze, vystavoval také na mezinárodních akcích a institucích jako Institute of Contemporary Art/ICA v Londýně, ZKM Center for Art and Media v Karlsruhe, Mori Art Museum v Tokiu, MASS MoCA ve státě Massachusetts a na Benátském bienále.

Jeho významné instalace zahrnují "Eccentric Gravity: Heraldic" (2020), "BIG LIGHT I'm Leaving the Body" (2019), "Subtile Sacramento" (2017-2018), "BIG LIGHT Space of Augmented Suggestion" (2017), a "Geometric Death Frequency-141" (2010).

Díaz působil také jako pedagog na Masarykově univerzitě v Brně a vedl Ateliér supermédií na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze mezi lety 2008–2014. Jeho umělecký přístup se vyznačuje kombinací inspirace z různých uměleckých proudů 20. století, od Bauhausu a Lászla Moholy-Nagyho po současné umělce jako Tomás Saraceno a Philippe Parreno.

Federico Díaz získal ocenění za své dílo, jako například na Florentském bienále v roce 2007 za projekt "Sakura", za který obdržel cenu Premio Internazionale „Lorenzo il Magnifico“.

Mohlo by se Vám líbit

Prozkoumejte další položky z tohoto výběru, který zaručeně povzbudí vaše smysly a podnítí Vaši představivost.
Zobrazit celý výběr