Základní údaje
technika | olej na plátne |
rozměr | 120x95 cm |
signatura | značené vpravo dole „Petra Nováková-Ondreičková 2013-2015“ |
rok | 2013-2015 |
Popis
O autorovi
Petra Nováková Ondreičková je slovenská umělkyně, která studovala na Akademii výtvarných umění v Bratislavě a na Akademii umění, architektury a designu v Praze, kde navštěvovala ateliér Adély Matasové. Vyšla na slovenské umělecké scéně jako zástupkyně generace, která vznikla v 90. letech.
Její práce byly součástí mnoha výstav, které se staly součástí dějin slovenského umění, včetně "Marginália" (Žilina, 1994), "Pars pro toto" (Bratislava, 1995), "Sen o múzeu" (Žilina, 1995), "Paradigma žena" (Žilina, 1996), "Medzisvet" (Bratislava, 1998) a "Slovak Art for Free" (Biennale di Venezia, SK-CZ Pavilion, 1999).
V letech 2000 až 2004 provozovala Galerii NOON ve svém ateliéru v pražské čtvrti Smíchov, která byla jednou z prvních nezávislých soukromých galerií v České republice zaměřených na začínající umělce. Je také spoluautorkou interiérového designu oblíbené kavárny Kaaba v pražské čtvrti Vinohrady.
Petra Nováková Ondreičková je známá svým systematickým zkoumáním stop lidské civilizace. Její kartonové objekty a vyřezávané kartonové obrazy slouží jako zjednodušené záznamy nekonkrétních architektur, segmentů prázdných a opuštěných obytných struktur, které skládá z krabicových krabic. Tyto krabice, původně určené k ochraně zboží, plní podobnou funkci jako domy, které se postupně ztrácejí časem.
Téma prázdnoty a úplnosti, stejně jako naplnění, prochází Ondreičkovou práci jako centrální motiv, jak sama říká: "Centrum v periferii nese v sobě obrovský kus naděje!"