Základní údaje
technika: | olej na překližce |
rozměr: | 40 x 27 cm |
signatura: | vpravo dole |
rám: | rámováno |
stav: | poškozený rám |
datum narození: | 1890-1968 |
o autorovi: | Rudolf Raimund Ballabene byl rakouský malíř moderní doby, narodil se jako nejmladší z deseti dětí v roce 1890 v tehdejším Maďarsku. Aby potěšil svého otce, vystudoval Ballabene germanistiku a filozofii na pražské univerzitě a zároveň hrál v Královském německém divadle. Po ukončení studií pracoval jako novinář. Teprve po svatbě s Elvirou Wassermannovou se Ballabene věnoval malbě. S rostoucím úspěchem maloval krajiny, pohledy na město, květiny a koně.
Se začátkem druhé světové války byla jeho umělecká kariéra, která tak úspěšně začala, pozastavena. Výstava plánovaná na rok 1941 musela být zrušena, protože všechny obrazy byly zničeny. V roce 1943 již Ballabene nesměl pracovat jako umělec. Navzdory tomu dál tajně maloval, aby si vydělal na živobytí.
Po válce se Ballabene a jeho manželka přestěhovali do Vídně, kde si musel, stejně jako mnoho dalších, vybudovat nový život. S podporou spolkové země Burgenland se mu podařilo znovu etablovat na trhu s uměním. Přednáškové cesty ho zavedly po celém Rakousku, kde namaloval několik obrazů dosud panenské přírody. V roce 1946 poprvé vystavoval svá díla ve vídeňské Dorotheergasse a od poloviny 50. let zájem o Ballabeneovo umění neustále rostl doma i v zahraničí. Pod popudem nově probuzeného tvůrčího pudu vytvořil řadu nových snímků, které bylo možné zhlédnout v prostorách, jako je National Arts Club v New Yorku (1960). Ke konci svého života a krátce před svou smrtí v roce 1968 se Ballabene stále více přikláněl k abstraktní malbě. |
Popis
olej na překližce | 40 x 27 cm | signováno: vpravo dole | rámováno