Základní údaje
datace | 1888 |
technika | olej na plátně |
rozměr | 100 x 60 cm |
signatura | vpravo dole |
rám | rámováno |
datum narození | 1865 - 1952 |
Popis
1888 | olej na plátně | 100 x 60 cm | signatura: vpravo dole
František Bohumil Doubek začal v roce 1885 studovat malířství na prestižní mnichovské akademii, kde se zdokonaloval pod vedením významných malířů Otto Seitze a Alexandra Liezen-Mayera. Tento obraz, nazvaný Dívčí půlakt, nese jasné vlivy Doubkových studií v Mnichově, kde se setkal s realistickými a akademickými přístupy k figurální malbě. Dílo zaujme nejen precizní kresbou a citlivým podáním světla, ale také intimní atmosférou, která je pro Doubka charakteristická. Mistrně vykreslené detaily a hra světla na těle modelky zdůrazňují její křehkost a niterné prožívání.
více fotografií
*Pokud jste na tomto odkazu nenašli požadované fotografie, neváhejte nás kontaktovat, rádi Vám je dodatečně poskytneme.
O autorovi
František Bohumil Doubek se narodil 20. března 1865 v Českých Budějovicích. Mladý Doubek vychodil pět tříd základní školy a dál pokračoval v německé chlapecké škole. V patnácti letech odešel do Prahy, kde navštěvoval v letech 1879 - 1880 kreslířskou školu Regniérovu. Od roku 1880 se nechal zapsat na Akademii výtvarných umění v Praze, kde se stal žákem tehdejšího rektora Antonína Lhoty a později pokračoval pod vedením Františka Sequense a Františka Čermáka.
Roku 1885 opustil pražskou Akademii a odešel do Mnichova, kde studoval malířskou třídu Otto Seitze a kompozici u Liezen-Mayera. V Mnichově se oženil s Marií Barregovou. Po sloužení v rakousko-uherském vojsku během první světové války a několika letech strávených v Bavorsku, se v roce 1924 vrátil do Českých Budějovic.
Zde pokračoval ve svém uměleckém díle, vytvořil portréty významných osobností a pracoval na sakrálních obrazech pro děkanský chrám sv. Mikuláše. Roku 1933 přesídlil do Prahy, kde vystavoval svá díla a vytvořil mnoho ilustrací, včetně portrétu T. G. Masaryka. Byl členem Jednoty umělců výtvarných a v letech 1898 – 1900 také Spolku výtvarných umělců Mánes.
V roce 1949 se s přibývajícími zdravotními problémy dostal do sociálního ústavu boromejek v Novém Jičíně, kde nakonec roku 1952 zemřel.