Základní údaje
signatura | sign. Milena Dopitová 1993 |
technika | 3x černobílá fotografie 1/1, vintage print, barytový papír |
rozměry | celkový rozměr 200 x 321 cm |
rám | 3x plexibox |
rok | 1993 |
Popis
LITERATURA
Martina Pachmanová (ed.): I stejné je jiné, Akademie výtvarných umění, Praha 2017, s. 51.
Pavel Liška: Milena Dopitová – Instalace 1992–1999, Dům umění města Brna, Brno 1999, s. 5, 55.
Milena Dopitová se často zaobírá otázkou vztahu mezi člověkem a přístrojem, který jako by si lidské tělo postupně přizpůsoboval. Strojová zařízení na autorčiných fotografiích, jejich sumární reprezentace s pomocí objektů, jejich včleňování do výtvarných instalací vždy vyvolávalo dojem jakéhosi propadání do tunelů a labyrintů, tedy dojem vertiga, závrati. Tento pocit zmírňovaly mnohdy využité textilní materiály, které dávaly dané zkušenosti jemnější formy. I kadeřnický salón působí dojmem jakési protézy, přestože výsledkem jeho návštěvy má být zřejmě určitý typ krásy.
Milena Dopitová absolvovala Akademii výtvarných umění v Praze, kde v současnosti i pedagogicky působí. Věnuje se převážně multimediálním instalacím a tvorbě objektů v galerijním i veřejném prostoru. Již od začátku 90. let velmi zásadně ovlivnila posun české výtvarné scény k aktuálním tendencím jak v obsahovém,
tak technologickém smyslu.