#6

Eva Eisler
(1952)

BEZ NÁZVU

EVA EISLER (*1952)
EVA EISLER (*1952)
EVA EISLER (*1952)
#6

Eva Eisler
(1952)

BEZ NÁZVU

Neprodáno
210 000 Kč
Etcetera Auctions s.r.o.
Etcetera Auctions s.r.o.
25. 11. 2023 18:30

Základní údaje

signatura
sign. Eva Eisler 1986
technika
břidlice, hliník
rozměry
výška 244 cm
rok
1986

Popis

LITERATURA Srov.: Petra Matějovičová: Eva Eisler, Arbor vitae ve spolupráci s Uměleckoprůmyslovým museem v Praze, Praha 2015, s. 105. ... Nevěřím, že takováto rozmanitost na straně umělce-řemeslníka je výsledkem rozpačitosti; spíše mi přijde, že je výsledkem obdivuhodné svobody, jak osobní, tak tvůrčí. Zde je třeba si uvědomit, že pohybování se (fungování) v takovýchto paralelních oblastech tvorby vyžaduje schopnost zvládnout současné technologické požadavky v každé z těchto oblastí, a navíc není docílitelná bez zdravé míry ignorování dogmatických předsudků, ať už ve prospěch kategorií jako takových, nebo v protikladu k nim. Je to právě tato oproštěnost od dogmatu, která mě vždy naplňovala obdivem k práci Evy Eisler – svoboda, která je vzácná mezi těmi, kdo jsou konfrontováni šíří a rozmanitostí současného uměleckého vyjádření. Tvorba Evy Eisler je lhostejná k výše uvedeným kategoriím. Jak jinak bychom vysvětlili její schopnost sladit se zjevnou lehkostí to, co je často prezentováno jako nepřeklenutelná odlišnost: figurativno a abstrakce, geometrické a organické, funkční a nefunkční, expresivní a dekorativní. Bez didaktického záměru nám Eva Eisler demonstruje, že kvalitu díla neurčuje námět, styl ani fukce, ale že je obsažena v obsahu, přístupu a řemeslné zdatnosti spolu s intenzitou a opravdovostí zásadní expresivnosti díla... Thomas M. Messer, emeritní ředitel Guggenheimova muzea v New Yorku, 2005 ... Všechny objekty, bez ohledu na typ či měřítko, jsou v práci Evy Eisler založeny na vztazích. A to nejen v rámci objektu samotného, ale také mezi objektem a okolím. Zároveň ukazují, jak jsou tyto typy vztahů v obecné rovině přítomné v našich životech a jak právě skrze ně můžeme objekty Evy Eisler vnímat jako jejich součást. Téma vztahů je ve společnosti klíčové, a to zejména dnes, kdy potřebujeme řešit otázky, kterým můžeme čelit pouze společně. A každé vytvoření či naplňování vztahu je základem sdíleného společenství... • Pavla Melková, 2023

O autorovi

Eva Eisler, rozená Tlustá, narozena 27. července 1952 v Praze, je česká šperkařka, designérka a vysokoškolská pedagožka světového významu a renomé.

Po absolvování střední výtvarné školy v Praze a získání praxe emigrovala s manželem, architektem Johnem Eislerem, do Spojených států v roce 1983. V USA se věnovala práci designérky interiérového vybavení, často v rámci projektů svého manžela. Během své kariéry získala stipendia a pobývala na několika institucích v USA a Německu. Zároveň přednášela na prestižních amerických školách, včetně Newyorské univerzity, Parsons School of Design a Rhode Island School of Design. Po roce 1989 žila střídavě v Praze a New Yorku. Od roku 2006 trvale žije v Praze a od roku 2008 působí na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze. Zde vede ateliér K.O.V. (= koncept, objekt, význam), kde rozšířila program výuky na další oblasti a materiály. V roce 2014 obhájila habilitační práci a byla jmenována docentkou, od roku 2019 pak zastává pozici profesorky.

V oblasti tvorby se věnuje vlastnímu šperku a interiérovému designu, s důrazem na minimalismus. Je známá svými šperky geometrických forem, které vytváří z leštěné oceli nebo stříbra. Mimo vlastní tvorby působí také jako kurátorka výstav, prezentující jak svá vlastní díla, tak i práce svých studentů. Tyto výstavy se konají jak v České republice, tak i v zahraničí.

Mohlo by se Vám líbit

Prozkoumejte další položky z tohoto výběru, který zaručeně povzbudí vaše smysly a podnítí Vaši představivost.
Zobrazit celý výběr