Základní údaje
technika | suchá jehla na papíře |
rozměr | 132 x 101 mm |
rok | 1959 |
signatura | PD Reynek |
rám | rámováno, v paspartě, pod sklem |
autor | 1892 - 1971 |
Popis
Autenticita ověřena vnučkou autora Veronikou Reynkovou a galeristou Zdeňkem Sklenářem.
Provenience:
Slavná sbírka děl Bohuslava Reynka ve Švýcarsku, získáno z ateliéru autora, první prodej.
Dílo Bohuslava Reynka obsahuje úžasné svědectví o umu a citlivosti tohoto autora. Celým dílem tohoto nezaměnitelného a jedinečného tvůrce je prodchnuto vidění světa v jeho kráse a křehkosti. Nabízená díla jsou tomu krásným a referenčním vzorem. Vidíme zde, jak výjevy z rodného Petrkova, jež jsou zastoupeny například díly Lípa za stodolou či kolorovaným leptem Za stájemi, tak je zde zastoupena i religiózní linka díla autora v podobě krásného výjevu Svatého Františka s vlaštovkami či jedinečné Piety u studně z roku 1949. Máme zde i jedno z děl, jež je reminiscencí na pobyt ve Francii, pojmenované Grenobelská květinářka, které Bohuslav Reynek vytvořil v roce 1960. Autor je zde představen taktéž i vzácně se vyskytujícím dílem Arbor. Grafické práce Bohuslava Reynka spojuje jejich preciznost a oduševnělost, se kterou je autor poctivě ve svém, dnes již slavném příbytku v Petrkově, vytvářel. Nabídka děl v dané kvalitě a rozsahu je jedinečným svátkem pro obdivovatele autorovy práce a jedinečnou možností, jak obohatit své sbírky.
O autorovi
Bohuslav Reynek, český malíř, grafik, básník a překladatel, se narodil 31. května 1892 v Petrkově. Studoval na C.K. Vysokém učení technickém, ale studia oboru zemědělství ukončil po několika týdnech. Jeho zájem o literaturu a výtvarné umění se projevil již během studií na jihlavské reálce.
V uměleckém světě se stal známým díky svým různorodým talentům. Reynek spolupracoval s vydavatelem Josefem Florianem, zejména v edici Dobré dílo, kde vytvářel linoryty a publikoval vlastní edici Sešitů poezie. Zásadní moment přišel v roce 1923, kdy se v Grenoble seznámil s básnířkou Suzanne Renaud, která se stala jeho ženou. Mezi lety 1926 a 1936 žili střídavě ve Francii a v Petrkově. Jeho tvorba byla ve Francii velmi úspěšná a vystavoval zde.
V jeho díle začaly dominovat biblické náměty, zejména reakce na válečnou situaci, a to motivy ukřižování, piety a Pašijový cyklus. Po roce 1948 byl Reynkův statek zestátněn a on sám pracoval jako zemědělský dělník až do roku 1957. V této době vznikla většina jeho grafického díla.
Bohuslav Reynek zemřel 28. září 1971 v Petrkově, kde zanechal významné dědictví v podobě svého uměleckého a literárního díla.