Základní údaje
rok | 2021 |
rozměr | 10,5 x 11,5 cm |
technika | Sklo, plexisklo, písek - autorská technika |
Popis
2021 | Sklo, plexisklo, písek - autorská technika | 10,5 x 11,5 cm
Tyto vytvořené objekty mají podobné struktury jako horniny nalezené v přírodě, jejich vznik však není podmíněn časem, ale experimenty se sklem, plexisklem a pískem. Ačkoliv jsou tedy struktury horninám velmi po-dobné, jsou dílem člověka, nikoliv přírodních procesů. Znamená to však, že jsou umělé? Tímto projektem se Vlastimil Šenkýř snaží poukázat na křeh-kost hranic a pojmů, které máme tendenci vytvářet. Inspirací mu je fakt, že jsme všichni tvořeni ze stejných elementárních částic hvězdného prachu, a tedy se vším na tomto světě propojení.
O autorovi
Designér, který se zaměřuje na práci se sklem, šperk a keramiku. Prostřednictvím různých experimentů zkoumá a testuje možnosti materiálů napříč těmito disciplínami. Jeho práce Sugar vases minulý rok získala ocenění festivalu na Czech Design Weeku, předchozí rok byl nominován se svítidly, vytvořenými ve spolupráci s Annou Jožovou, na Cenu Designbloku a v roce 2020 získal ocenění Talent Award na mezinárodním veletrhu Schmuck v Mnichově. Vedle vlastní tvorby se věnuje pedagogické činnosti na Střední odborné škole uměleckoprůmyslové ve Světlé nad Sázavou a donedávna působil ve studiu Dechem. V minulosti spolupracoval se značkami jako jsou Rako, Beauty system či J&T Bank. Jeho objekty bylo možné vidět v rámci Milano Design Weeku na výstavě RoPlastic Prize, v MK&G v Hamburku, v Galerii Portheimka (The Chemistry Gallery), na Czech Design Weeku, na Designbloku, v POP UP gallery v Paláci Astra na Václavském náměstí, na POP UP výstavě v Deelive concept store a v Curator Contenporary v Praze.
U kolekcí váz a objektů se Vlastimil Šenkýř zabývá tvorbou vlastních vrstevnic z plexiskla, kterým zanechává jejich hrubou formu. Základní tvar je vytvořen z ručně foukaného skla, kolem kterého následně vytváří vrstvy z plexiskla a písku. Tyto vytvořené objekty mají podobné struktury jako horniny nalezené v přírodě, jejich vznik však není podmíněn časem, ale experimenty s tímto materiálem. Ačkoliv jsou tedy struktury horninám velmi podobné, jsou dílem člověka, nikoliv přírodních procesů. Znamená to však, že jsou umělé? Tímto projektem se snaží poukázat na křehkost hranic a pojmů, které máme tendenci vytvářet. Inspirací mu je fakt, že jsme všichni tvořeni ze stejných elementárních částic hvězdného prachu, a tedy se vším na tomto světě propojení.
Výstavy autora
2024
- Michal Bačák + Design Galerie Portheimka (The Chemistry Gallery)
- Czech Design Week
- Bienále Světlá nad Sázavou
- Sami spolu – Muzeum skla a bižuterie v Jablonci nad Nisou (hromadná výstava)
- Cesty písku – Dům porcelánu s modrou krví v Dubí (CZ)
2023
- MK&G messe in Hamburg (DE)
- Czech Design Week
- Pop up gallery palace Astra
- Milado design week (Gallery of Rossana Orlandi)
- Transparency of Colours UM galerie (UMPRUM)
2022
- MK&G messe in Hamburg (DE)
- Designblok
- Czech Design Week (TAKAVETE)
- Transparency of colours in Belgium (UMPRUM)
- Popup gallery Mar.s Architects