Základní údaje
velikost | 31 x 26 cm |
rok | 2022 |
technika | Akvarel na ručním papíře |
rám | ne |
Popis
Ve svých pestrobarevných malbách Anna Štefanovičová vychází především ze svých osobních vzpomínek, které jsou ovšem na jisté úrovni obecně přenosné. Pracuje s motivy a symboly věcí, které v očích dětí získávají magický nádech a sílu. Zašlé nálepky, staré odznaky či skleněné kuličky ve většině z nás dovedou vyvolat silné asociace na konkrétní dětské zážitky. Anna tyto symboly provazuje s figurativními motivy a vše spojuje do hravých a nadšených barevných kompozicí. S barvou pracuje intuitivně a bez ohledu na základní estetická pravidla vedle skládá náhodné barevné kompozice. “Mojí velkou inspirací jsou výtvarné práce mého dědy, laického výtvarníka. Dědova barevná patela byla vždycky náhodná - barvy zkrátka používal podle toho, jakou fixu měl zrovna po ruce. Takže jsem to asi odkoukala i od něho. Někdy mi můj proces práce připomíná vybarvování omalovánek,” směje se autorka. Naivní, dětská a kutilská tvorba je pro ni stejně inspirativní, jako modernistické projevy první poloviny 20. století či středověká ikonografie.
Všechna díla této aukce jsou vybrána přímo s umělci a umělkyněmi v jejich ateliérech.
O autorovi
Původem slovenská umělkyně Anna Štefanovičová žije aktuálně v Praze, kde pracuje a tvoří ve studiu Prám. V letech 2016 až 2022 studovala v Ateliéru malby u Vladimíra Skrepla na pražské Akademii výtvarných umění a během studia absolvovala stáž u hostujícího umělce Simona Starlinga a dále stáž v Ateliéru fotografie II u Václava Jiráska a Štěpánky Stain na pražské UMPRUM. Aktuálně je finalistkou soutěže Malba roku Nadace VÚB 2023. Z významných samostatných přehlídek zmiňme například výstavu v pražské galerii City Surfer Office či v bratislavské galerii Temporary parapet, zajímavé nedávné skupinové výstavy se pak odehrály v pražské galerii NTK a A.M. 180, v Gallery Irrgang v Lipsku nebo v Muzeu Vojtecha Löfflera v Košicích.
V pestrobarevných malbách Anna Štefanovičová vychází především ze svých osobních vzpomínek, které jsou ovšem na jisté úrovni obecně přenosné. Nostalgické symboly provazuje s figurálními motivy a vše spojuje do hravých a nadšených barevných kompozicí. S barvou nakládá intuitivně a bez ohledu na základní estetická pravidla vedle sebe skládá náhodné barevné kompozice. “ Velkou inspirací jsou pro mě výtvarné práce mého dědy, laického výtvarníka. Dědova barevná paleta byla vždycky náhodná - barvy zkrátka používal podle toho, jakou fixu měl zrovna po ruce. Takže jsem to asi odkoukala i od něho. Někdy mi můj proces práce připomíná vybarvování omalovánek,” směje se autorka. Naivní, dětská a kutilská tvorba je pro ni stejně inspirativní, jako modernistické projevy první poloviny 20. století či středověká ikonografie.