Základní údaje
rok | 1912 |
technika | dřevoryt na japanu |
tisková plocha | 132 x 257 mm |
stav | papír je pomuchlaný a na čtyřech místech v kraji proděravělý; papír je trochu flekatý |
O autorovi
Emil Pacovský, známý také pod pseudonymem Emil Firle, se narodil 25. května 1878 v Uhlířských Janovicích. Jeho otec byl soudním adjunktem a rodina se často přemisťovala kvůli jeho práci. Emil navštěvoval několik škol, včetně reálky v Pardubicích.
V uměleckém vzdělání pokračoval na pražské malířské akademii a poté v Mnichově, kde studoval pod vedením Antona Ažbeho. Během svého pobytu v Mnichově se seznámil s malířem Jaroslavem Augustou, což ho motivovalo k objevování Slovenska. Po návratu na Slovensko v roce 1900 zde působil osm let a byl předsedou výtvarného sdružení "Grupy uhorsko-slovenských maliarov".
Po návratu do Prahy v roce 1906 si zřídil ateliér na Letné a zapojil se do kulturních aktivit, včetně spolupráce s časopisem "Meditace" a sdružením Sursum. Vydal také revue "Veraikon". Během první světové války pobýval ve Vídni.
V roce 1921 se oženil s Hanou Pohlovou a měli spolu dvě dcery. Emil Pacovský se věnoval také pedagogické činnosti a působil jako referent a přednášel dějiny umění. Po smrti manželky v roce 1937 a ukončení vydávání "Veraikonu" se více soustředil na rodinu.
Emil Pacovský zemřel v květnu 1948 a byl pohřben na Olšanských hřbitovech v Praze. Byl významnou osobností českého uměleckého světa jako malíř, grafik, spisovatel, kritik, estetik, historik a teoretik umění.