Základní údaje
poznámka 1 | Provenience: Obraz pochází ze sbírky Nadace pro současné umění Praha, která koncem 90. let 20. století zakládala svoji sbírku a zaměřila se na díla současných autorů. Nadaci se podařilo získat mimořádnou kolekci špičkových děl, jejichž ceny dnes dosahují mnohonásobku dřívějších cen. Prodej tohoto díla přispěje na rekonstrukci budovy v Praze sloužící jako výzkumné a výstavní centrum nadace. |
Popis
O autorovi
Milan Maur je český malíř, grafik, performer a konceptuální umělec. Jeho výtvarné umění lze zařadit mezi nejdůslednější projevy českého konceptuálního umění, ačkoliv začínal jako amatér. Studoval výtvarné umění soukromě u profesora Jiřího Patery.
V osmdesátých letech se zařadil mezi čelní představitele konceptuálního umění zaměřeného na přírodní tématiku. Prázdninové cesty do Bulharska v první polovině osmdesátých let poskytly důležitý impuls pro jeho tvorbu. Maur experimentoval s barevným řešením v obrazech, kde zdánlivě abstraktní formy byly transformovanými krajinářskými motivy.
Postupem času se Maur přesunul k ryze konceptuální problematice spojené s obrazovými artefakty nebo textovými a grafickými raporty. Zaměřil se na vztahy pravidla a náhody v přírodních procesech, což se stalo jeho charakteristickým tématem. Jeho práce zahrnují záznamy postupného opadávání listů, lineární záznamy pohybu stínů stromů a gestické záznamy pohybu hmyzu.
V devadesátých letech přešel od aktivní tvorby k podnikání v oboru slavnostního osvětlení měst, což bylo v souladu s jeho původním vzděláním.