Základní údaje
HL | rozměr s rámem 340 x 200 cm |
Popis
Velká skleněná instalace "MIKULOV" Signováno I. KOLMAN, datováno 1979. Rozloženo na 12 skleněných panelech upevněných na masivní dřevěné desce, dekor broušené klínové řezy, leštěné čočky a pískování. Detailně rozpracovaný motiv Mikulova, symbolicky zachycující nejstarší dějiny oblasti až po zobrazení historického jádra města a zámku. Skleněné panely jsou dle autora podloženy kontrastní textilií - ta dává vyniknout hedvábnému matu klínového řezu. Později byl současnými majiteli přidán nepůvodní rám. Jedná se o jednu z prvních autorových velkých instalací pro architekturu - hotel Morava v Pohořelicích. Instalace je stále umístěna na původním místě v budově bývalého hotelu Morava, nyní je objekt v soukromých rukou. Individuální prohlídka je možná na základě dohody. Demontáž a převoz celé instalace je v režii kupujícího. Demontáž jsme konzultovali s autorem, panem Kolmanem. Po odstranění nepůvodního rámu by mělo být možné odšroubovat kovové úchyty a postupně SHORA uvolňovat jednotlivé skleněné panely a tím je sejmout z podkladové desky. Jedná se o zcela mimořádnou nabídku výjimečné práce autora, jenž je známý pro svůj unikátní výtvarný styl. Jeho díla byla vystavována na prestižních výstavách a veletrzích po celém světě - počínaje Expem v Montrealu v roce 1967. Je zastoupen v mnoha sbírkách zejména na evropském, asijském a americkém kontinentě. V roce 1989 vytvořil oficiální dar papeži Janu Pavlu II. u příležitosti svatořečení Anežky české ___12x panel velikosti 80 x 60 cm, celkem s rámem cca 340 x 200 cm
O autorovi
Ivan Kolman se narodil 18. února 1944 v Praze. V letech 1962–1968 studoval na Vysoké škole uměleckoprůmyslové (VŠUP) v ateliéru profesora Libenského se zaměřením na sklo a glyptiku. V roce 1967 absolvoval studijní pobyt na Royal College of Art v Londýně, a v roce 1980 měl další studijní pobyt ve Velké Británii. V současnosti žije a pracuje v Liberci.
Ivan Kolman je známý především svou prací s plochým sklem. Pracuje s technikou broušení klínovým řezem a pískováním. Jeho broušené reliéfy jsou umístěny na kontrastním tmavém pozadí, na kterém vyniká hedvábný mat klínového řezu. Touto technikou vytvořil také několik rozměrných panelů pro architekturu.