Základní údaje
Poznámka | Přiložen certifikát pravosti potvrzený Milanem Knížákem. Multimediální dílo Milana Knížáka, mezinárodně uznávaného umělce, který výrazně zasáhl do českého výtvarného umění druhé poloviny 20. století, procházelo v různých obdobích stylovými proměnami a vyznačovalo se vždy specifickým autorským přístupem. V šedesátých letech, kdy se Milan Knížák stal průkopníkem nových intermediálních uměleckých forem, ať už v oblasti akčního umění, happeningů nebo performancí v českém prostředí, se prosadil také v mezinárodním prostředí jako člen mezinárodního hnutí Fluxus, v němž se stal ředitelem východní části (Fluxus East).
V osmdesátých letech se Knížák poprvé soustavněji věnoval malbě, ať už klasickému obrazu nebo malbě na objektech a od začátku devadesátých let pracoval také s keramikou. Návrat k tradičnímu médiu malby a sochy, stejně jako apropriace kulturních i popkulturních symbolů a materiálů, důraz na formální stránku výtvarného díla a jeho zpracování nebo provokativní křížení různých obsahových znaků lze řadit do souvislosti s vlnou postmoderního umění. |
Popis
O autorovi
Milan Knížák, narozený 19. dubna 1940 v Plzni, je uznávaný český výtvarník, hudebník a performer, známý svou příslušností k mezinárodnímu hnutí Fluxus.
Jeho kariéra zahrnuje pozice rektora Akademie výtvarných umění v Praze mezi lety 1990 a 1997 a ředitele Národní galerie v Praze od roku 1999 do května 2011. Vedl také Ateliér intermediální tvorby na AVU od roku 1989 do roku 2015.
Knížákova tvorba je rozmanitá a zahrnuje akce, výtvarné umění, architekturu, design, módu, poezii, fotografii a hudbu. Jeho otec, Karel Knížák, byl malířem a řídicím učitelem, což ovlivnilo Milanovu cestu k umění.
Přestože začal studovat na Vysoké škole pedagogické v Praze a později na Akademii výtvarných umění v Praze, obě školy opustil, aby se plně věnoval své umělecké kariéře.
Knížákovo dílo je charakteristické svou inovativností a multidisciplinárním přístupem, který překračuje tradiční hranice umění.