#222

Federico Díaz
(1971)

Ink painting

Díaz Federico - Ink painting
#222

Federico Díaz
(1971)

Ink painting

Fine Arts
Žádné limity
173 zobrazení
Prodáno za
70 000 Kč
European Arts
European Arts
Vyvolávací cena: 70 000 Kč
20. 11. 2022 13:00

Základní údaje

signatura
PD Federico Díaz 2012
technika
tuš na papíře
rozměry
172,5 x 97 cm
rok
2012

Popis

Tušová malba má ve známém Díazově díle specifické postavení. Díaze nejsme zvyklí vnímat jako umělce využívajícího škálu klasických médií. Zejména s ohledem na jeho známý tvůrčí předpoklad deklarovaný nejvýrazněji v takzvaném Manifestu Negro souvisejícím s projektem Outside Itself na La Biennale di Venezia 2011: "Umění vzniká, aniž by se ho dotýkaly ruce". Díaz o svých obrazech hovoří jako o mapování prostoru myšlení, možnosti zažít klasifikaci a formativní systemizaci myšlenek v nekonečném chaosu informačního světa. Zkušenost přímého vztahu mezi pohybem ruky a tvorbou uměleckého díla, která je pro Díaze netypická, slouží jako prostředek zúžení širokého spektra záměrů a motivací, které mohou pokračovat dále různými směry. V případě tušové malby je první a jediná možnost zároveň možností poslední. Materiál - rýžový papír -, který Díaz pro své obrazy používá, neumožňuje žádné úpravy hotové malby. Tušové malby tak přímo navazují na projekty Adhesion/Survival Manual nebo Pulsar. Obdobná díla se na našich a dalších prestižních aukcích draží v rozmezí 120 000 – 180 000 CZK.

O autorovi

Federico Díaz se narodil 18. července 1971 v Praze a je výtvarným umělcem česko-argentinského původu. Vystudoval Akademii výtvarných umění v Praze v letech 1990–1997, kde navštěvoval ateliéry vedené Karlem Malichem, Stanislavem Kolíbalem a Alešem Veselým. Během první poloviny devadesátých let začal vystavovat na prestižních festivalech nových médií v Evropě a Japonsku.

Díaz je známý svým používáním nových médií, algoritmicky generovaného umění, interaktivity a využití robotů ve své tvorbě. Jeho práce často odhaluje imateriální elementy přirozeného prostředí, které nejsou běžně zachytitelné lidskými smysly. Je považován za vizuálního aktivistu a spojuje vědu a umění jako rovnocenné složky své tvorby.

Kromě výstav v Česku, včetně Domu umění města Brna, Moravské galerie a Národní galerie v Praze, vystavoval také na mezinárodních akcích a institucích jako Institute of Contemporary Art/ICA v Londýně, ZKM Center for Art and Media v Karlsruhe, Mori Art Museum v Tokiu, MASS MoCA ve státě Massachusetts a na Benátském bienále.

Jeho významné instalace zahrnují "Eccentric Gravity: Heraldic" (2020), "BIG LIGHT I'm Leaving the Body" (2019), "Subtile Sacramento" (2017-2018), "BIG LIGHT Space of Augmented Suggestion" (2017), a "Geometric Death Frequency-141" (2010).

Díaz působil také jako pedagog na Masarykově univerzitě v Brně a vedl Ateliér supermédií na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze mezi lety 2008–2014. Jeho umělecký přístup se vyznačuje kombinací inspirace z různých uměleckých proudů 20. století, od Bauhausu a Lászla Moholy-Nagyho po současné umělce jako Tomás Saraceno a Philippe Parreno.

Federico Díaz získal ocenění za své dílo, jako například na Florentském bienále v roce 2007 za projekt "Sakura", za který obdržel cenu Premio Internazionale „Lorenzo il Magnifico“.

Mohlo by se Vám líbit

Prozkoumejte další položky z tohoto výběru, který zaručeně povzbudí vaše smysly a podnítí Vaši představivost.
Zobrazit celý výběr