1. čtvrtina 18. století
| střední Evropa
| ořech, ořechová kořenice
| 217 x 137 x 55 cm
| Unikátní barokní skříň s dynamickou zaoblenou spodní částí s kováním s celkem třemi šuplíky je ukázkou mimořádně kvalitního zpracování s působivou kresbou dřeva z ořechu a ořechové kořenice. Horní zakončení je členitě tvarované, podobné barokním architektonickým návrhům. Místy drobné poškození, k restaurování.
70. léta 20. století
| Francie
| lakované dřevo, buk
| 87 x 67 x 90 cm
| Známá židle RED AND BLUE CHAIR z roku 1918 je barevnější variantou židle z roku 1917, je reakcí Rietveldova setkání s dílem Pieta Mondriana. Dřevo barvené a lakované. Výborný stav.
1. polovina 20. století
| Olej, karton
| 49 x 65 cm
| Vpravo dole 'Panuška'
| Panuška celoživotně lnul láskou k přírodě a prosté motivy z volné krajiny začal malovat již na pražské Akademii kolem roku 1893. Po dvou dekádách příklonu k symbolismu, z kterých vycházejí známé pohádkové a strašidelné výjevy se po roce 1920 opět soustředil na motivy z českého venkova. Z tohoto okruhu tvorby pochází i zde představená krajina se svěží uvolněnou barevností. Panuška je považován za nejoriginálnějšího žáka slavné Mařákovy školy, jenž v díle spojuje starší realistickou tradici s modernějšími impresionistickými postupy malby.
Kolem 1920
| Olej, karton
| 39,5 x 50 cm
| Vlevo dole 'Kaván'
| Podzimní krajina s opodál stojícím stromem představuje harmonické dílo s typickým rukopisem Františka Kavána, autora četných zobrazení proměn české krajiny během střídání ročních období. Podzimní krajina patří do autorova klidnějšího období. Kaván pracuje ovlivněn studiem v krajinářském ateliéru Julia Mařáka, kam nastupuje roku 1889, žije velmi skromně a solitérně a v realistickém zobrazování krajiny nad svými spolužáky brzy vyniká. Pod vlivem skupiny kolem Moderní revue se v roce 1895 dočasně od realismu odklonil a přešel k symbolismu a dekadenci. Zezadu výstavní štítek z Hlinska 1941, č.94.
20. - 30. léta 20. století
| Olej, plátno
| 74 x 100 cm
| Vlevo dole 'Multrus'
| Josef Multrus patřil mezi vynikající figuralisty. Maloval prostředí, které důvěrně znal - rodinné příslušníky, své okolí, krajiny a zátiší. Často volil tmavší barevné ladění, které zejména v zátiších doplňoval kontrastními barevnými prvky. Předložené historizující Zátiší s kachnou a zeleninou následuje trend žánrových kuchyňských zátiší, která se v umění objevují po celá staletí již od dob antiky.
1. polovina 20. století
| Olej, překližka
| 90 x 73 cm
| Vpravo dole 'L. Šíma'
| Akademický malíř Ladislav Šíma zpracovával především figurální témata. Mnoho jeho obrazů vyjadřuje krásy Benešovska a Vlašimska, např. Žně pod Chlumem, Blaník, Údolí Konopišťského potoka, Podzim na Konopišti apod. Po celý život publikoval články o výtvarném umění.
30. léta 20. století
| Olej, překližka
| 71 x 100 cm
| Vpravo dole 'Jar. Šimůnek'
| Působivá malba Prahy ve večerním světle od Jaroslava Šimůnka. K námětům Jaroslava Šimůnka patřily hlavně pražská zákoutí a trhy - všude mu jde především o vystižení zvláštní krásy Prahy, na Kouřimsku pak vytvořil řadu krajinomaleb.
1939
| Litografie, papír
| 86 x 60 cm
| Vpravo nahoře 'Gotsch'
| Plakát k příležitosti vítězství Hermana Langa v Grand Prix Tripolis 1939 s vozem Mercedes - Benz W165. Dominance vozů německých značek v závodě začala italské pořadatele poněkud dopalovat, proto pro rok 1939 vypsali závod pouze pro „slabší“ třídu monopostů. Automobilka Mercedes – Benz však nezaváhala a v extrémně krátké době vyvinula nový model s označením W165, který regulím odpovídal a Herman Lang s vozem vyhrál.
1920
| Olej, karton
| 50,5 x 72 cm
| Vpravo dole 'F. X. Procházka'
| Krajinné motivy 'Na Cibulkách', Dům s kvetoucími bezy a studie kvetoucího terénu. Rozměry: 50,5 x 72 cm, 24 x 36,5 cm, 20,5 x 28,5 cm.
Poslední třetina 18. století
| Francie
| zlacený bronz, alabastr, mramor, smalt, mosaz
| 45 x 28 x 12 cm
| Mimořádná ukázka francouzského bronzařského řemesla s dominující postavou putti na podstavě z alabastru. Na vršku a postranách alabastrové vázy se zlatými bronzovými květinami. Zasklený smaltový ciferník s arabskými číslicemi a elegantními prezicními zlacenými ručičkami, stroj k seřízení. Restaurováno.