#114

Boris Sirka
(1981)

Bijou

Sirka Boris *1981
#114

Boris Sirka
(1981)

Bijou

101-150
Žádné limity
338 zobrazení
Neprodáno
28 000 Kč
Aukční dům Sýpka
Aukční dům Sýpka
6. 10. 2019 13:30

Základní údaje

poznámka 1
Vystaveno: Mezinárodní Trienále malby regionu Karpaty,Przemysl 2006.
poznámka 2
Boris Sirka patří k výrazným osobnostem současné slovenské malby, který chápe autorský rukopis nikoliv jako danou konstantu, ale jako proměnlivý proces. Nabízený obraz z roku 2006 patří k sérii děl, pro které je příznačná suverénní kaligrafická kresba, technická dokonalost, komiksová estetika, ironie, humor, erotické napětí, inspirace horory, subkulturou a pokleslými žánry. B. Sirka vystudoval Fakultu umění na Technické uviverzitě v Košicích v grafickém ateliéru Rodolfa Sikory (2000–2006), kde v současné době pokračuje v doktorandském studiu. V roce 2003 byl finalistou respektované ceny Oskára Čepana. Jeho malba je zastoupená např. ve sbírkách Richard Adam Gallery.

Popis

Bijou, 2006 akryl, plátno, 70 × 100 cm, na rubu na rámu Bijou BORIS SIRKA 2006, i.č. 12, na rubu nálepka z výstavy Miedzynarodowe Triennale Malarstwa Regionu Karpaty „Strebrny Czworokat“ Przemysl 2006

O autorovi

Boris Sirka patří mezi nejuznávanější umělce mladé slovenské malby. Jeho tvorbu charakterizuje zvláštní žánr, který neustále zkoumá a posouvá do nových dimenzí. Opakovaně se zabývá "temnými" tématy, které čerpá z literárních nebo filmových motivů, stejně jako z městských legend různých kultur. Sirka je fascinován hororem, děsivými příběhy, městskými legendami a subkulturními motivy, které zobrazuje ve vysoce estetické podobě. Tímto způsobem překonává rozdíly mezi tradičními a alternativními formami umění.

Podobně jako jiní malíři pracuje i Sirka v uzavřených cyklech. Každá změna v jeho tvorbě znamená přechod do nové fáze s novými myšlenkami a tematickými oblastmi. Často čerpá inspiraci z japonské hororové literatury a kinematografie, přebírá atmosféru viktoriánských románů nebo se dotýká barokního zátiší ve stylu Vanitas.

V poslední době se Boris Sirka zaměřil na motiv volné drapérie, kterou zpracovává v minimalistických inscenacích bez přítomnosti postavy nebo jiných objektů. Drapérie je maluje jako autonomní objekty v neutrálním prostoru. Jeho nové obrazy se zaměřují na jemnější, méně ilustrativní tajemství, přičemž děsivost a narativnost hororu ustupují ve prospěch neidentifikovatelného strachu z neviditelného světa, který vnímáme pouze smysly.

Mohlo by se Vám líbit

Prozkoumejte další položky z tohoto výběru, který zaručeně povzbudí vaše smysly a podnítí Vaši představivost.
Zobrazit celý výběr