banner

5. aukce

Galerie USTAR v 18:00

Naše aukce se bude konat ve čtvrtek 29. 11. 2017 od 18:00 hod. v Galerii USTAR, Rytířská 532/9, 110 00 Praha 1.

Doporučené

Item image
Konečná cena:
80 000 Kč
Vyvolávací cena:
80 000 Kč
Rakousko-Uhersko, 100 koruna - pamětní na 60 let vlády 1848 - 1908, raženo pouze 16026 ks, průměr 37 mm, hmotnost 33,83 g, zlato o ryzosti 900/1000, hrana s nápisem do hloubky VIRIBVS VNITIS, autor Marschall/Neuberger, stav viz foto – mírně poškozeno.
Item image
Konečná cena:
neprodáno
Vyvolávací cena:
75 000 Kč
Rakousko-Uhersko, Vídeň, 2. polovina 19. století, František Josef I., velmi vzácná zlatá medaile Viribus Unitis (12 Dukát), Vojenské spojenectví Rakousko-Uherska, návrh A. Scharff, hmotnost 41,80 g, průměr 3,9 cm, puncovaná hrana písmenem A, stav viz foto – poškozeno.
Item image
Konečná cena:
neprodáno
Vyvolávací cena:
160 000 Kč
Francie, sklárna Daum Freres, Nancy, okolo roku 1900, luxusní secesní váza, decor - fuchsia, signováno Daum Nancy, čiré sklo podjímané opálovým, zdola uvnitř modře sbíhané, leptané, malované emaily a zlatem, broušené, celkové rozměry 22 x 8,5 x 5,5 cm.
Item image
Konečná cena:
neprodáno
Vyvolávací cena:
28 000 Kč
Francie, François-Théodore Legras (1839-1916), po roce 1900, secesní váza signovaná Legras, transparentní opálové sklo přejímané sklem vínovým, přebrušovaný, leptaný a řezaný dekor vinných listů, celkové rozměry 41 x 16,5 x 16,5 cm.
Item image
Konečná cena:
20 000 Kč
Vyvolávací cena:
20 000 Kč
Klášterský Mlýn, sklárny Lötz Witwe, okolo roku 1899, trojuchá váza, dekor Creta Pampas, zelené transparentní sklo, povrch irisován, celkové rozměry 16 x 18 x 18 cm.
Item image
Konečná cena:
28 000 Kč
Vyvolávací cena:
28 000 Kč
Čechy, sklárny Wilhelm Kralik, Lenora, 20. až 30. léta 20. století, dekor Grand Marquetry, čiré a barevné transparentní sklo, zdobeno motivem pestrých květů a vzorem bambus, broušeno, celkové rozměry 23 x 22 x 22 cm.
Item image
Konečná cena:
neprodáno
Vyvolávací cena:
28 000 Kč
Německo, Meissen, okolo poloviny 18. století, model J. J. Kändler, bílý porcelán, zlacený, barevně kolorovaný, značeno modrou míšeňskou značkou, celkové rozměry 19 x 9 x 8 cm. | Johann Joachim Kändler (1706-1775) byl jedním z nejvýznamnějších modelérů míšeňské manufaktury na výrobu porcelánu. Žák slavného drážďanského sochaře a řezbáře Benjamina Thomy. Vědomosti (zvláště znalost řecké mytologie), řemeslná zručnost a vynikající pozorovací talent se staly základy, na nichž vystavěl svoji kariéru. Od svých 25-ti let (od r. 1731) pracoval pro manufakturu na výrobu porcelánu v Míšni. Zpočátku jako modelér, později jako mistr modelér, vedoucí plastického designu a arkanista. Jeho práce se vyznačuje elegantním švihem, lehkým půvabem, působí přirozeně a jsou nejdokonalejším výrazem rokoka.
Item image
Konečná cena:
neprodáno
Vyvolávací cena:
30 000 Kč
Německo, Meissen, okolo roku 1900, holčička s kyticí a kozou, model Erich Hösel, bílý porcelán, barevně kolorovaný, značeno modrou míšeňskou značkou, vtlačené číslo modelu V114, číslo formy 43, celkové rozměry 17 x 10 x 9 cm. | Publikováno: Míšeňský porcelán 1710 – 2000, Richard Šubrt, 2009, strana 67, obrázek 21A. | Erich Hösel (1869-1953) vystudoval sochařství na Akademii v Drážďanech. Od roku 1903 pracoval v manufaktuře v Míšni v oddělení tvorby. Proslavil se postavou jezdce Huna (r. 1895, bronz před NG v Berlíně, originální model v drážďanském Albertinu).
Item image
Konečná cena:
neprodáno
Vyvolávací cena:
20 000 Kč
Rakousko-Uhersko, Vídeň, Witkovsky & Nacht, konec 19. století až počátek 20. století, dvourohý klobouk ke gala uniformě úředníka Císařsko-královské státní dráhy (kaiserlich-königliche Staatsbahnen) značený Militäter-Efekten Witkovsky & Nacht, Wien, IX. Berggasse Nr. 27, originální cestovní etue značená Witkovský & Nacht Wien, velmi pěkný původní stav, rozměry klobouku 16 x 35,5 x 16,5 cm, rozměry etue 21,5 x 42 x 20 cm.
Item image
Konečná cena:
neprodáno
Vyvolávací cena:
38 000 Kč
Německo, výrobce Peter Knecht Solingen, rok 1844, šavle vyrobena jako darovací nebo upomínková pro vyššího důstojníka, celkové délky v pochvě 1010 mm, s čepelí délky 840 mm a šířky 28 mm má zlacený mosazný kovaný koš s obloukovou záštitou se dvěma bočními pruty, pod příčnou záštitou jsou oboustranné spodní úchyty, mírně zakřivená čepel s oboustranným mělkým výbrusem je zdobena na hřbetě stromečkovým zlaceným dekorem a na vnější straně zlacenými motivy trofejí a kartuší se třemi liliemi pod přilbicí a na vnitřní straně jménem J. C. Willms, na vnější straně čepele je také rytá signatura výrobce P. Knecht a na vnitřní straně vročení a místo výroby Solingen 1844, dřevěná rukojeť je potažena kůží a ovinuta jemným splétaným mosazným drátkem, hřbet rukojeti hladký a je zakončen zploštělou hlavicí, pochva železná se dvěma třmínky s pohyblivými závěsnými kroužky a plochou botkou.
Item image
Konečná cena:
neprodáno
Vyvolávací cena:
40 000 Kč
Turecko, kolem poloviny 18. století, jednohlavňová civilní palná zbraň – polopažbená puška předovka – trombon délky 760 mm s hlavní přecházející z osmihranného do kruhového průřezu délky 440 mm s hladkým vývrtem o průměru v rozšířeném ústí 63 mm. Hlaveň má na osmihranu zdobení rytými rozvilinami v mosazi, na hřbetě rytinou půlměsíce s hvězdičkami a po obvodu zlaceným kroužkem za rozšířeným ústím hlavně. Křesadlový zámek francouzského typu s plochým kohoutem je upraven z anglického puškového zámku, je zdoben rytinou rozvilin a jištěn dvěma příčnými šrouby s kostěnými podložkami. Pažba z ořechového dřeva je zdobena inkrustací kostěných kosočtvercových destiček a mosaznými hřebíčky, botka je hladká. Hladký lučík anglického typu má přední výběžek zkrácen z důvodu výzdoby předpažbí obdobnou inkrustací jako pažba. V předpažbí je zasunut ve dvou hladkých tulejkách dřevěný nabiják s profilovanou hlavicí.
Item image
Konečná cena:
neprodáno
Vyvolávací cena:
28 000 Kč
Jižní Evropa, konec 18. století, jednohlavňová civilní palná zbraň – polopažbená puška předovka – trombon velikosti pistole délky 445 mm s hlavní kruhového průřezu délky 205 mm s hladkým vývrtem o průměru v rozšířeném ústí 48 mm. Hlaveň má na levé straně komory špatně čitelné puškařské značky. Křesadlový zámek francouzského typu s oblým kohoutem je hladký, kování mosazné hladké. Pažba z ořechového dřeva je zdrsněna rytinou, zámková protideska, lučík i botka jsou mosazné, reliéfně zdobené. V předpažbí je zasunut ve dvou hladkých tulejkách dřevěný nabiják.
Item image
Konečná cena:
85 000 Kč
Vyvolávací cena:
60 000 Kč
Rakousko nebo Čechy, 1. čtvrtina 19. století, dřevěná hodinová schránka s motivem harfenisty, částečně zlaceno, mosazné apliky, stroj kotvový s pérovým pohonem, čtvrťové bití a datumář, původní hrací stroj, funkční hodinový i hrací stroj, v minulosti restaurováno, celkové rozměry 50 x 37 x 18 cm.
Item image
Konečná cena:
neprodáno
Vyvolávací cena:
1 800 000 Kč
Datace: rok 1858 | Hodinář: Wenzel Schönberger, Rakousko Vídeň, od roku 1847 vídeňský mistr | Stroj: Grahamův kotvový krok, rubínové šatony a palety, krycí fazetová skla | Funkce stroje: 365-ti denní chod, zobrazuje hodiny, minuty a vteřiny | Celkové rozměry: výška 214 x šířka 44 x hloubka 24 cm | Číselník: smalt, zlacená mosaz, ručně malované římské číslice I až XII, vteřinový číselník, modřené ocelové ručky | Kyvadlo: bronzová zlacená čočka značená WIEN a mistrovskou liteckou značkou, dřevěná tyč, pružinový závěs | Hodinová skříň: značená ANNO 1858, mořené ořechové dřevo | Stav: hodiny jsou plně funkční, hodinová schránka, stroj a číselník se dochoval ve velmi zachovalém stavu s drobnými poškozeními, které odpovídají staří předmětu a míře jeho opotřebení. | Tento monumentální neogotický nástěnný regulátor z roku 1858 od hodináře Wenzla Schönbergera je překrásnou ukázkou vrcholného vídeňského hodinářského umění. Bezpochyby se jedná o špičkové a mimořádné nástěnné hodiny, které byly nejspíše vyrobeny na objednávku. Jedinečnost tohoto regulátoru umocňuje precizní provedení stroje - zřídka se vyskytují datace řezbované hodinové skříně a značení zakázkově vyrobené bronzové čočky kyvadla. Hodinový stroj je vyroben ze speciální hodinářské mosazi, hřídele stroje jsou uloženy v rubínech zasazených do šroubovaných šatonů, ocelová kotva Grahamova kroku má rubínové palety a mechanismus stroje je osazen krycími fazetovými skly. Ručně malovaný smaltový číselník signovaný W. Schönberger in Wien je zdobený dvanácti plastickými rámečky se smaltovými štítky a je osazen dvěma bohatě prořezávanými ocelovými ručkami. Číselník je malovaný římskými číslicemi I až XII, má minutové dělení a malý excentricky umístěný sekundový číselník. Stroj je poháněn speciálně tvarovaným závažím na struně a bohatě prořezávané kladce. Sekundové kyvadlo s dřevěnou tyčí a reliéfně zdobenou zlacenou a značenou čočkou je zavěšené na jednopružinovém závěsu. | Jedno natažení stroje umožňuje nepřetržitý chod hodin po dobu 365-ti dnů, a proto je jejich obsluha velmi komfortní. Hodinový stroj je umístěn v řezbované hodinové skříni provedené v gotickém stylu. Tato nástěnná skříň o celkové výšce 214 cm je vyrobena z ořechového mořeného dřeva, je částečně prosklená a v horní části předních dvířek je značena ANNO 1858. | Literatura: tyto hodiny budou publikovány v připravované knize DIE WAND - & BODENSTANDUHREN DER DONAUMONARCHIE. UHRMACHERZENTREN 1780-1850, jejíž autorem je Stephan Andréewitch a Paul Archard.
Item image
Konečná cena:
neprodáno
Vyvolávací cena:
160 000 Kč
Švýcarsko, Ženeva, přelom 19. a 20. století, pánské dvouplášťové kapesní hodinky, zlaté pouzdro o ryzosti 750/1000, číslo 248754, vnitřní plášť značen Chronometro Gondolo, No. 142887, Patek Philippe & Cie Genéve, Fabricado escpressamente para Gondolo & Labouriau Relojocires RIO- DE-JANEIRO, bílý emailový číselník signovaný Patek Philippe & Cie Genéve, Chronometro Gondolo, můstkově dělený stroj signovaný Patek Philippe & Cie Geneve, No 142887, Pat. Jan. 13. 1891, stroj v chodu, průměr 55,5 mm, šíře 15 mm, celková váha 132 g.
Item image
Konečná cena:
neprodáno
Vyvolávací cena:
16 000 Kč
Švýcarsko, Ženeva, Omega, 40. léta 20. století, číselník značený Omega, s arabskými číslicemi 1 až 12, ocelové pouzdro značené Omega Watch Co., číslo 2317/8, Acier Inoxydable, Fab. Suisse, Swiss made, můstkově dělený stroj, Cal. 30T2 značený Omega Swiss, 15 Jewels, číslo 10296972, průměr 35 mm, celkové rozměry hodinek 35 x 41 x 11 mm.
Item image
Konečná cena:
neprodáno
Vyvolávací cena:
55 000 Kč
Anglie, Londýn, rok 1902, vyrobeno jako upomínkový předmět Eduarda VII. (1841 –1910), krále Spojeného království Velké Británie a Irska a britských dominií a císař Indie od 22. ledna 1901 do své smrti, mistr zlatník James Samuel Bell a Louis Willmott, značeno zlatnickou značkou LB LW, zlato o ryzosti 375/1000, puncováno, cigaretové pouzdro je osazeno erbem Edwarda VII., který je zdobený diamantovými routami a červeným transparentním emailem, celkové rozměry tabatěrky 9 x 6,4 x 1,9 cm, váha tabatěrky 132,12 g, mírně poškozeno. | K této tabatěrce je přiloženo písemné ověření z Uměleckoprůmyslového muzea v Praze z roku 1991.
Item image
Konečná cena:
neprodáno
Vyvolávací cena:
46 000 Kč
Nástěnný reliéf, 20. až 30. léta 20. století, design - Jaroslav Horejc (1886-1983), provedení odlitku - Franta Anýž (1876-1934), patinovaná litina, značeno vpravo dole F. Anýž, celkové rozměry 46 x 46 x 2,5 cm.
Item image
Konečná cena:
neprodáno
Vyvolávací cena:
390 000 Kč
Francie, konec 19. století, Jeremiáš a Izajáš - párové busty proroků, kararský mramor, signováno A. Lanson, na soklu jména proroků v hebrejštině, rozměry busty Jeremiáše: 65 x 54 x 32 cm, hmotnost: 81,5 kg, rozměry busty Izajáše: 64 x 50 x 34 cm, hmotnost: 75,2 kg, velmi dobrý stav – drobné oťuky na soklu. | Alfred Désiré Lanson byl významný francouzský sochař 2. poloviny 19. století. Narodil se v roce 1851 ve městě Orléans. Studoval v Paříži na umělecké škole École des Beaux-Arts a byl žákem Pierra Louise Rouillarda, Françoise Jouffroye a Aimého Milleta. Od roku 1870 až do roku 1897 pravidelně vystavoval své práce na uměleckých výstavách a Salónech, kde po celou dobu své kariéry průběžně získával za svá díla významná ocenění. Lansonův zápis do Salonu v roce 1876, sádrové sochy Jasona a zlatého rouna, mu přinesly prestižní cenu Prix de Rome. V červenci 1882 byl jmenován rytířem čestné legie a v květnu 1895 byl povýšen do hodnosti důstojníka. V roce 1889 získal grand prix na pařížském veletrhu l’Exposition universelle. Alfréd Désiré Lanson zemřel 3. dubna 1898 v Paříži v pouhých 47 letech. Jeho mistrovská díla jsou zastoupena zejména v Louvru a v mnoha dalších světových muzeích.
Item image
Konečná cena:
100 000 Kč
Vyvolávací cena:
80 000 Kč
Slavnostní hra na Vltavě, rok 1926, barevná litografie na papíře, zlaceno, rozměry 121,5 x 83 cm, značeno vpravo dole Mucha 25, plakát k VIII. všesokolskému sletu v Praze 1926, rámováno, zaskleno.
Item image
Konečná cena:
150 000 Kč
Vyvolávací cena:
120 000 Kč
Slovanská Epopej, rok 1928, barevná litografie na papíře, zlaceno, adjustováno na plátno, rozměry 144 x 97 cm, značeno vpravo dole Mucha VII. 28, plakát zvoucí k první výstavě Slovanské epopeje, restaurováno. | Literatura: Katalog výstavy Alfons Mucha, Český mistr Belle Epoque, Moravská galerie Brno 2009, s. 232–233.
Item image
Konečná cena:
neprodáno
Vyvolávací cena:
100 000 Kč
Zátkův mlýn u Boršova nad Vltavou, rok 1896, olej na plátně, rozměry malby 49,5 x 74,5 cm, signováno a datováno vpravo dole K. Liebscher 1896, původní adjustace, rám mírně poškozen. | Tento obraz vytvořil Karel Liebscher na objednávku pro dceru zakladatele Zátkových mlýnů paní Miloslavu Zátkovou-Wotavovou-Terebovou (1855-1922), aby jí připomínal domov, neboť když se provdala za architekta a stavitele Rudolfa Tereba (1850-1904), následně se s manželem odstěhovala do Prahy. | Provenience: dílo získáno z rodiny Zátků
Item image
Konečná cena:
130 000 Kč
Vyvolávací cena:
130 000 Kč
Na břehu řeky - Jarní pouštění lodiček, 90. léta 19. století, olej na plátně, rozměry malby 101 x 125 cm, signováno vpravo dole M. Kirschner, na rubu štítek s přípisem „Au bord du ruisseau Marie Kirschner", štítek Sächsischer Kunstverein zu Dresden číslo 83, štítek rámaře „Konrad Barth & comp. Vegolderwarren- Geschäft München", monumentální původní adjustace, malba v původním stavu.
Item image
Konečná cena:
neprodáno
Vyvolávací cena:
1 200 000 Kč
V pondělí – Pradlena, uváděno také jako Její sukýnka, rok 1909, olej na plátně, rozměry malby 54 x 42 cm, na rubu razítko známého pražského prodejce malířských potřeb Ludvíka Císaře a vlastnoručně psané ověření pravosti od umělcovy dcery Ivanky Bukovac s textem: Stvrzuji tímto, že toto dílo "Pradlena" jest prací mého otce prof. Vlaho Bukovace z roku 1909. Ivanka Bukovac Javorská, Praha listopad 1942, číslování br 169 a číslo 144, původní autorská adjustace. | Literatura: Vlaho Bukovac, Vera Kružić Uchytil, Zagreb, 2005, obraz uveden v soupisu díla na straně 406, pod číslem 843. | Vystaveno: v roce 1925 na "Posmrtné výstavě profesora Vlaho Bukovace" pod číslem 89. | Provenience: původně z pozůstalosti Vlaho Bukovace. | Obraz je reprodukovaný barevně i černobíle na dvou starých pohlednicích, které si sám Vlaho Bukovac nechával vydávat. Originály těchto pohlednic jsou přiloženy k tomuto dílu. | znalecký posudek: PhDr. Naděžda Blažíčková-Horová | z posudku: „Předložený žánrový obraz Její sukýnka (Pradlena) představující postavu mladé dívky je nepochybným a zdařilým dílem malíře jihoslovanského původu Vlaho Bukovace. Malíř narozený v Dubrovníku se školil na doporučení biskupa Strossmayera po roce 1873 na malířské škole v San Francisku a od roku 1877 na Akademii des Beaux Arts v Paříži u prof. A. Cabanela. Na pařížských Salónech upoutával obrazy z prostředí Černé Hory a Hercegoviny, ve kterých navázal na Jaroslava Čermáka. V Záhřebu namaloval oponu pro tamní divadlo a v Bělehradu portrétoval krále Alexandra. V roce 1903 byl povolán do pedagogického sboru na pražskou Akademii výtvarných umění, kam trvale přesídlil. | Bukovac maloval historické výjevy a žánry, ale především se uplatnil jako portrétista a malíř ženských postav. Předložený pohled na mladou dívku peroucí si na valše sukýnku názorně ukazuje Bukovacovu postimpresionistickou malbu působivého koloritu, která upoutává a i dnes svědčí o Bukovacovu talentu a jeho vynikajícím malířském umění.“ | znalecký posudek: Doc. PhDr. Josef Maliva | písemné ověření originality: PhDr. Mgr. Michael Zachař
Item image
Konečná cena:
55 000 Kč
Vyvolávací cena:
38 000 Kč
Mužská hlava z profilu, 90. léta 19. století, olej, plátno na kartonu, rozměry malby 35,5 x 34 cm, signováno vlevo dole M Švabinský, na rubu razítko, rámováno, zaskleno.
Item image
Konečná cena:
170 000 Kč
Vyvolávací cena:
70 000 Kč
Autoportrét, rok 1916, olej na malířské lepence, rozměry malby 46 x 33,5 cm, signováno a datováno vlevo nahoře Praga 1916 Vlastimil Hofmann, na rubu štítek Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie (Spolek přátel výtvarného umění v Krakově), číslo 939, razítko malířské potřeby Marie Adeltová, Praha II., ulice Spálená č. 106, rámováno. | Vystaveno: Výstava obrazů Wlastimila Hofmanna z Krakova, Topičův salon v Praze, Národní třída II., od 24. listopadu do 8. prosince 1924, číslo katalogu 45.
Item image
Konečná cena:
neprodáno
Vyvolávací cena:
120 000 Kč
Zátiší s kyticí a jablky, rok 1943, olej na lepence, rozměry malby 50 x 35 cm, signováno a datováno vlevo nahoře 1943, rámováno.
Item image
Konečná cena:
neprodáno
Vyvolávací cena:
500 000 Kč
Kytice, 20. léta 20. století, olej na plátně, rozměry malby 55 x 46 cm, signováno vpravo nahoře A. Justitz, na rubu autorský přípis A. Justitz, Praha II., Spálená 55, fotografie díla a štítek z aukčního prodeje, původní autorská adjustace. | provenience: soukromá sbírka, zakoupeno dne 14. října 2000 na aukci společnosti Dorotheum Praha | posudek: PhDr. Rea Michalová, Ph.D. | z posudku: Posuzovaný obraz „Kytice“ je autentickým, velmi kvalitním a malířsky velkorysým dílem Alfreda Justitze, významného příslušníka zakladatelské generace českého moderního umění, jehož výtvarná práce byla výrazem jeho lidské noblesy. Jeho tvorba vyrůstala z poznání tradic, navazovala na odkaz české a evropské malby od baroka přes romantismus a postimpresionismus, opírala se o aktuální vývojové proudy jako kubismus a (neo)klasicismus. Justic byl od počátku solitérem, takže se v mládí nepřidružil ani k Osmě, ani ke členům pozdější Skupiny výtvarných umělců. Na počátku dvacátých let se však dostal do kontaktu s Tvrdošíjnými – jejich úsilí vytvořit osobitý domácí projev na bázi evropského umění mu bylo více než blízké. Vystavoval s nimi jako host v letech 1921 a 1923. Přátelství tehdy navázané s Václavem Špálou a dalšími přetrvalo i v letech následujících. | Posuzované dílo se skvěle výtvarně i kompozičně zpracovanou tématikou květinového zátiší můžeme označit za oslavu senzuálních hodnot malířské kultury – výtvarná forma je tu dovedena k maximální uvolněnosti a současně precizní skladebnosti vycházející z pozdního kubismu. Konec dvacátých let přináší omládnutí autorovy tvorby. Znovu objevuje kubismus, který si po svém přetváří. Z hlediska odborné terminologie se obraz řadí k velmi výrazným příkladům tzv. čisté výtvarnosti (V. Kramář), tendence, která se v našem umění výrazně prosazovala od druhé poloviny 20. let. Zdůrazňovala výtvarné chápání obrazu, dominanci „malířskosti" nad předmětností, aniž by se však vzdávala reality, na níž byla tato výtvarnost založena. Kytice čerstvě natrhaných květin představovala pro autora „extrakt" smyslové krásy. Obraz je skvělým dokladem poválečného příklonu k přírodní estetice, která byla v jiných polohách manifestována např. únikem městského člověka do krajiny, nárůstem trampingu, častější výstavbou kolonií rodinných domů se zahrádkami (v Praze Ořechovka, Hanspaulka apod.) nebo v oblasti módy ideálem do bronzova opálené ženy a la Coco Chanel. Tento trend velmi přesně popsal na počátku třicátých let Václav Špála: „Dnes se všeobecně více jeví zájem o květiny, o zahrádky, což ovšem má ozvěnu i v obrazech, vždyť na tomto zájmu malíři přímo spolupůsobí." | „Kytice" je krásným Justitzovým dílem vytvořeným se svrchovanou malířskostí, schopností pomíjet nepodstatné a realizovat kompaktní celek, jehož prostřednictvím proniká divák realitou obrazu k realitě života. Tento obraz je skvělým dokladem autorova nepoznaného opojení z barevných a tvarových kontrastů a harmonií.