Popis
UND GOTT SPRACH: LASSET UNS MENSCHEN MACHEN...
1750
Mědirytina na papíru, 41,4x56,7 cm, zn. "I. El. Ridinger inv. pinx. Sculps. et. excud. Aug. Vind.". Celý soubor patří k největším a nejvýznamnějším dílům E. Ridingera. První studie k cyklu vznikaly již v r. 1722 a až do r. 1746 je soustavně cizeloval. Soubor byl vydán v r. 1750. Jedná se o velmi vzácný tisk vysoké kvality, kontrastní bez skvrn a poškození.
Rámováno, zaskleno.
Thienemann 807; Nagler 6. - List 1. ze souboru 12 listů: "Das Paradies oder die Schöpfung und der Sündenfall des ersten Menschenpaares". Původní tisk v dobové adjustaci, perfektní stav.
Johann Elias Ridinger – malíř, kreslíř a rytec, nejslavnější barokní mistr ve zpodobňování lovné zvěře, v uměleckém ztvárnění všech způsobů lovu tehdejší doby. Jako čtrnáctiletý nastoupil do učení k ulmskému malíři Christophu Reschovi. Tři roky strávil ve službách hraběte Metternicha. Po návratu do Augsburgu navštěvoval malířskou akademii, záhy se stal známým a oblíbeným tvůrcem. Jako vážený občan a oslavovaný umělec se v roce 1759 stal ředitelem malířské akademie v Augsburgu. V Ridingerově díle pokračovali jeho synové Martin Elias (1730-1780) a Johann Jakob (1736-1784).
O autorovi
Johann Elias Ridinger se narodil 15. února 1698 v Ulmu a zemřel 10. dubna 1767 v Augsburgu. Německý mědirytec, rytec, malíř a kreslíř působil v celé střední Evropě v 18. století. Je považován za jednoho z nejlepších umělců, kteří zachycovali život zvířat, a to spolu s Jeanem-Baptistem Oudrym, během celého 18. století.
Ridinger se vyučil kresbě a ryteckým technikám u Christopha Rasche v Ulmu a Johann Falka v Augsburgu. Po studiu v Řezně, kde se věnoval loveckým scénám se zvěří pro hraběcí dvůr Metternichů, se v roce 1717 vrátil do Augsburgu. Zde založil vlastní dílnu a umělecké vydavatelství, kde vytvořil většinu svých děl. V roce 1759 se stal ředitelem císařské umělecké akademie.
Ridinger byl známý svými žánrovými loveckými scénami a zobrazením zvířat. Spolu s syny Martinem Eliášem a Johannem Jakobem pokračoval v rozvoji svého umění. Po jeho smrti v roce 1767 přešlo jeho vydavatelství do Engelbrechtova obchodu s uměním, a v roce 1827 bylo převedeno na Johann Aloise Schlossera. Ridingerovy rytiny byly později kopírovány a reprodukovány v encyklopediích 19. století.