#217

Josef Čapek
(1887 – 1945)

Červen 1. ročník 1918 - 1919

Josef Čapek (1887 - 1945) - Červen 1. ročník 1918 - 1919
Josef Čapek (1887 - 1945) - Červen 1. ročník 1918 - 1919
Josef Čapek (1887 - 1945) - Červen 1. ročník 1918 - 1919
Josef Čapek (1887 - 1945) - Červen 1. ročník 1918 - 1919
Josef Čapek (1887 - 1945) - Červen 1. ročník 1918 - 1919
Josef Čapek (1887 - 1945) - Červen 1. ročník 1918 - 1919
#217

Josef Čapek
(1887 – 1945)

Červen 1. ročník 1918 - 1919

Sold for
80 000 Kč
Aukční síň Vltavín
Aukční síň Vltavín
Starting price: 80 000 Kč
21. 11. 2024 17:00

About

kniha | zásadní dílo pro rozvoj a prezentaci české poválečné avantgardy, první publikace některých členů Devětsilu, Tendenční čtrnáctidenník. Nové umění - Příroda - Technická doba - Socialismus - Svoboda. č. 1 - 24., Fr. Borový, Praha 1918 - 1919, 332 s., dobová poloplátěná převazba, zažloutlé listy, při okrajích odřené desky, dobrý stav číslo 1: titulní list V. Špála: Žena; J. Čapek: Hlava ženy (lino), J. Čapek: Stromy, Vl. Hofman: Plačící žena (lino), V. Špála: Dívka číslo 2: J. Čapek: Španělka z Folies Bergéres, Černoška z Paříže, Posada, Krajina, V. Špála: Pradlena (lino) číslo 3: J. Zrzavý: Akrobaté, Vl. Hofman: Dívka, R. Kremlička: Dívka, Umění primitivní: Orel z indiánské nádoby ze severo-západního pobřeží Floridy, Keramika z pohřebiště tršického na Moravě číslo 4: V. Špála: Krajina (lino), J. Čapek, Holubi na strništi, Holubi, J. Zrzavý: Vdova (lino) číslo 5: V. Špála: Autoportrét (lino), Kresba s autoportrétem, U okna, Na snopech, Dívka u okna, Děvče v krajině, Země, Ležící žena (lino), Ženy v koupeli, V slunný den (lino) číslo 6: V. Hofman: Hlava (lino), K. Teige: Bělice, Z Táborska, O. Marvánek: Kresba, K. Teige: Lodice číslo 7: titulní kresba dle soudobé litografie, dvě soudobé karikatury, reprodukce oznámení Havlíčkových Národních novin číslo 8: V. Homan: Okno, Pomník, Pomník s urnou, Žena (vše lino) číslo 9 a 10: V. Hofman: Autoportrét, Pomníky s urnou, Muž (vše lino) číslo 11 a 12: J. Čapek: Španělka z Folies Bergéres, B. Kubišta: U moře (lino), V. Hofman: Portrét S.K. Neumanna (lino), J. Konůpek: Kristus kráčí po vlnách, K. Teige: Kresba číslo 13 a 14: J. Čapek: Autoportrét (lino), Děvče z nádraží v Segovii, Dívka z města (lino), Koupání, Dívka za stolem, Dívka z venkova (lino), Toaleta, Ženy (lino), Holka, Matka číslo 15: A. Wachsmann: Dáma v mantile (lino), J. Konůpek: Objetí číslo 16: R. Kremlička: Kresba, J. Zrzavý: Ticho, P. Kotík: Milenci (dřevo) číslo 17: J. Čapek: Dívka (lino), K. Teige: Myslivna (lino) číslo 18: V. Špála: původní linolea dle plastik přírodních národů (7) číslo 19 a 20: V. Špála: Červen (lino), J. Čapek: Ulice, B. Kubišta: Krajina (lino), J. Čape: Toaleta, B. Kubišta: Podobizna muže (lino), J. Čapek: Košile (lino), V. Špála: Tanečnice (lino) číslo 21 a 22: B. Kubišta: Pozůstatky padlého, J. Čapek: Dvanáct obrazů k básni Apollinairově (lino) číslo 23 a 24: V. Hofman: Riegrova mohyla na Kozákově, Kostel, Fasáda budovy, Kolová stavba (vše lino), J. Konůpek: Z cirku |

Author

Josef Čapek, narozený 23. března 1887 v Hronově, byl význačným českým malířem, grafikem, knižním ilustrátorem a spisovatelem první poloviny 20. století. Zemřel v dubnu 1945 v koncentračním táboře Bergen-Belsen. Byl starším bratrem Karla Čapka, významného českého spisovatele.

Po absolvování střední školy v roce 1903 se Josef Čapek rozhodl pracovat jako dělník v úpické továrně F. M. Oberländera. Ovšem jeho vášeň pro umění ho přivedla do Prahy, kde začal studovat na Uměleckoprůmyslové škole. Zde se také setkal se svou budoucí manželkou Jarmilou Pospíšilovou.

V roce 1910 se vydal s Karlem do Paříže, kde navštěvoval Colarossiho akademii a kde oba bratři společně začali psát první verzi dramatu "Loupežník". Po návratu do Prahy se zapojili do bouřlivých debat mezi umělci. V důsledku toho opustili spolek Mánes a stali se zakládajícími členy nové Skupiny výtvarných umělců.

Josef Čapek byl zpočátku ovlivněn pocézannovskou francouzskou malbou, ale brzy začal experimentovat s kubismem. Jeho díla se vyznačují silným emotivním nábojem a na přelomu války vytvořil několik cyklů symbolizujících válku. Velmi ho inspirovaly dětské motivy a krajinářství. Jako jevištní výtvarník spolupracoval s mnoha významnými divadly, včetně Národního divadla v Praze, Státního divadla v Brně a Městského divadla na Vinohradech.

Tento talentovaný umělec zanechal trvalý otisk v českém umění, a i přes tragický závěr svého života zůstává jeho odkaz nezapomenutelným.

You might also like

Explore more items from this selection, guaranteed to stimulate your senses and spark your imagination.
Show the entire selection